Marketing w sieci Internet
Metody i platformy promocji w sieci Internet
Adres bezpośredni. Odbiorca pozyskuje adres serwisu WWW lub sklepu internetowego drogą bezpośrednią (np. z wizytówki, folderu, ulotki, reklamy zewnętrznej, reklamy w prasie, reklamy w radiu/tv, stopki adresowej w korespondencji e-mail). Mimo, że zasięg tej formy dotarcia do odbiorcy jest dość ograniczony zarówno w obszarze jak i w czasie, nie można go zaniedbywać. Adresy internetowe związane z działalnością gospodarczą powinny znaleźć się w oficjalnych materiałach promocyjnych, kampaniach reklamowych, na opakowaniach itp.
Wyszukiwanie organiczne. Odbiorca za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej (np. Google, Bing, Yahoo itp.) poszukuje produktu lub usługi, a więc w naturalny sposób dociera do firmowej strony WWW wytwórcy produktów/usług zapoznając się z jego ofertą. Zasięg tej formy reklamy jest praktycznie nieograniczony zarówno w obszarze, jak i w czasie poszukiwań. Skuteczność jest wynikiem dopasowania poszukiwanych treści do zawartości i jakości serwisu oraz pozycji serwisu w wewnętrznym rankingu wyszukiwarek. Na jakość serwisu składa się forma przekazania informacji określona warstwą graficzną i tekstową (czytelność, dostępność), optymalne dostosowanie do urządzeń stacjonarnych i mobilnych (responsywność), szybkość prezentowania treści na łączach o różnych przepustowościach. Dobrze zaprojektowane estetyczne i czytelne strony WWW budzą większe zainteresowanie i zaufanie u odbiorców, są chętniej odwiedzane.
Oferta obejmuje audyty oraz optymalizacje serwisów WWW pod kątem wyszukiwarek ze szczególnym uwzględnieniem wskaźników jakościowych Core Web Vitals. Strona WWW powinna być przyjazna zarówno dla użytkownika jak i wyszukiwarki, jednak to użytkownik jest najważniejszy.
Reklama płatna w sieci. Na tę formę reklamy składają się reklamy graficzne i tekstowe wyświetlane w wyszukiwarkach, portalach informacyjnych i społecznościowych, serwisach branżowych, forach dyskusyjnych, blogach o możliwie dużej liczbie odwiedzin. Jedną z najbardziej popularnych form promocji jest reklama w sieci reklamowej Google Ads, w ramach której opłata pobierana jest za konkretne działania: wyświetlenia reklam, bądź kliknięcia linków reklam przekierowujących na docelową witrynę WWW.
Skorzystaj z usług profesjonalnego tworzenia i zarządzania kampaniami Google Ads, optymalizacji kosztów reklamy dla osiągania zbilansowanych cenowo efektów.
Promocja w serwisach społecznościowych. Oprócz tradycyjnego budowania zasięgu, zalecane są również działania zorientowane na budowanie bezpośrednich relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Najlepiej do tego celu nadają się popularne serwisy społecznościowe. Działania te wymagają dużego zaangażowania, przemyślanej i nieszablonowej strategii.