Marketing w sieci Internet

piktogram-2.jpg Adres bezpośredni Wyszukiwanie organiczne Reklama płatna w sieci Serwisy społecznościowe

piktogram-2_2.jpg

Adres bezpośredni. Odbiorca pozyskuje adres serwisu WWW lub sklepu internetowego drogą bezpośrednią (np. z wizytówki, folderu, ulotki, reklamy zewnętrznej, reklamy w prasie, reklamy w radiu/tv, stopki adresowej w korespondencji e-mail). Mimo, że zasięg tej formy dotarcia do odbiorcy jest dość ograniczony zarówno w obszarze jak i w czasie, nie można go zaniedbywać. Adresy internetowe związane z działalnością gospodarczą powinny znaleźć się w oficjalnych materiałach promocyjnych, kampaniach reklamowych, na opakowaniach itp.

piktogram-2_3b.jpg

Wyszukiwanie organiczne. Odbiorca za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej (np. Google, Yahoo, Bing itp.) poszukuje produktu lub usługi a więc w naturalny sposób dociera do firmowej strony WWW wytwórcy produktów/usług zapoznając się z jego ofertą. Zasięg tej formy reklamy jest praktycznie nieograniczony zarówno w obszarze jak i w czasie poszukiwań. Skuteczność jest wynikiem dopasowania poszukiwanych treści do zawartości i jakości serwisu oraz pozycji serwisu w wewnętrznym rankingu wyszukiwarek. Na jakość serwisu składa się forma przekazania informacji określona warstwą graficzną i tekstową - dobrze zaprojektowane estetyczne i czytelne strony WWW budzą większe zainteresowanie i zaufanie u odbiorców, są chętniej odwiedzane.

By ułatwić dostęp do serwisu potencjalnym zainteresowanym (tzw. grupie docelowej), oferujemy usługi optymalizowania serwisów WWW pod kątem wyszukiwarek. Optymalizację opracowuje się zazwyczaj już na etapie tworzenia lub aktualizacji serwisów WWW, by ułatwić indeksującym robotom wyszukiwarek poruszanie się po serwisie i właściwą indeksację wartościowych treści. Optymalizować można również serwisy już istniejące, po wyknaniu wstępnego audytu. W skrócie - strona WWW powinna być przyjazna zarówno dla użytkownika jak i wyszukiwarki, jednak to użytkownik jest najważniejszy.

piktogram-2_1b.jpg

Reklama płatna w sieci. Na tę formę reklamy składają się reklamy graficzne i tekstowe wyświetlane w wyszukiwarkach, portalach informacyjnych i społecznościowych, serwisach branżowych, forach dyskusyjnych, blogach o możliwie dużej liczbie odwiedzin. Jedną z najbardziej popularnych, niedrogich i łatwo dostępnych (szczególnie dla małych i średnich firm dysponujących stosunkowo niewielkimi budżetami) form reklamy jest reklama w Sieci reklamowej Google w ramach programu AdWords, w ramach której opłata pobierana jest za konkretne działania: wyświetlenia reklam bądź kliknięcia linków reklam przekierowujących na docelową witrynę WWW.

adwords-1.jpg

Przykład reklamy tekstowej AdWords

adwords-2.jpg

Przykład reklamy tekstowej AdWords

Jako pełnoprawny członek programu Google dla Agencji, oferujemy tworzenie i zarządzanie kampaniami Google AdWords dla klientów końcowych z pełną obsługą finansową. W ramach promocji oferujemy atrakcyjne kupony promocyjne w ekwiwalencie 250 PLN na rozpoczęcie kampanii - zapraszamy.

kupon-adwords.jpg
piktogram-2_4.jpg

Promocja w serwisach społecznościowych. Oprócz tradycyjnego budowania zasięgu, zalecane sa również (szczególnie w przypadku większych firm, korporacji itp.) działania zorientowane na budowanie relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Najlepiej do tego celu nadają się popularne serwisy społecznościowe. Działania te wymagają dużego zaangażowania, przemyślanej i nieszablonowej strategii.